ons eerste verblijf in Otago - Reisverslag uit Broad Bay, Nieuw Zeeland van Tom en Ans Selst - WaarBenJij.nu ons eerste verblijf in Otago - Reisverslag uit Broad Bay, Nieuw Zeeland van Tom en Ans Selst - WaarBenJij.nu

ons eerste verblijf in Otago

Door: tom en ans

Blijf op de hoogte en volg Tom en Ans

13 December 2015 | Nieuw Zeeland, Broad Bay

We verblijven in Kanika cottage in Broad Bay voor 3 nachten. Zaterdag naar Dunedin. Hier hebben we het centrum en het erg mooie historische treinstation bezocht. Meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt om wat boodschappen te doen. Ja want er moet toch gegeten worden.
's Middags naar het einde van het schiereiland Otago, genaamd Taiaroa Head. Hier hebben we alvast een reservering gemaakt voor morgen, een tour naar de konings albatrossen en even stevig uitgewaaid op de kliffen.
Zondagmorgen een bezoek gebracht aan de tuinen van Larnach Castle, het enige kasteel van Nieuw Zeeland. Heerlijk in het zonnetje door de tuinen gelopen.
's Middags naar de albatrossen. Deze zijn alleen te bezichtigen onder begeleiding van een gids. De broedplaatsen zijn hier in een beschermd stukje natuurgebied, waar je anders niet kunt komen. Best wel indrukwekkend zo'n vogeltje met een spanwijdte van 3 meter en gewicht van ca 15 kg te zien rondzweven. Zonder flinke wind zijn ze niet in staat om op te stijgen. Hoe harder het waait, hoe liever ze het hebben. Hadden wij effe geluk vandaag. Maar wel zeer gracieus om ze op de wind te zien zeilen. Ook hier de vestigingswerken bezocht ten behoeve van de verdediging van nIeuw zeeland. Hier staat het enige wegzinkbare kanon ter wereld, het Amstrong disappering kanon.
Ook nog naar Sandfly beach gegaan of we een blik konden vangen van de geeloog pinguin. Erg mooie weg er naar toe maar geen pinguin te zien, deze zijn zeer zeldaam geworden ivm voedselproblemen.
De dag afgesloten met een lekker etentje in Portobello.

• 13 December 2015 - 10:28

Rinus En Sharline:

Zo kort pas daar en al zoveel gezien. Dat beloofd wat voor de rest van jullie trip. Geniet er van. Groetjes uit een erg regenachtig Veldhoven.

• 13 December 2015 - 12:35

Maria & Maart Van Selst:

Nog maar ff daar en al veel gezien. We zijn benieuwd naar de foto's straks. Leuk.

• 13 December 2015 - 14:47

Dennis:

Gaaf, ben nu al jaloers ..... Weer iets om op het lijstje bij te zetten.

• 14 December 2015 - 07:40

Cees Van Kempen:

Leuke verslagen van jullie eerste vakantiedagen...............indrukwekkend ! nog veel plezier jullie samen en geniet er van ! Groeten.

• 14 December 2015 - 09:04

Giuseppe: